محصولات بهداشتی

ژل لوبریکانت چیست و چه کاربردی دارد؟

متداول‌ترین نوع روان کننده که معمولا در دو نوع حاوی گلیسیرین و بدون گلیسیرین قابل تهیه است. این روان کننده‌های پایه آب بر روی هر کاندومی قابل بوده و باعث پارگی آنها نمی‌شود.

همچنین اگر واژن همسرتان حساس است، توصیه می‌کنیم حتما نوع بدون گلیسیرین لوبریکانت پایه آب را تهیه کنید تا تحریک سطح داخلی واژن به حداقل رسیده و همسر شما در حین رابطه جنسی و پس از آن، احساس آرامش داشته باشد.

ژل‌های پایه روغن

ژل‌های لوبریکانت پایه روغن معمولا در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. از جمله روان کننده‌های طبیعی می‌توان به مواردی اشاره کرد که حاوی روغن آووکادو، نارگیل، زیتون و یا کره گیاهی هستند. این روغن‌ها هم برای انجام رابطه جنسی و هم ماساژ ناحیه تناسلی بسیار مناسب بوده و برای واژن ضرری به همراه نمی‌آورند.

اما روان کننده‌هایی که بر پایه روغن‌های مصنوعی یا معدنی نظیر وازلین تولید می‌شوند، تنها برای استعمال خارجی قابل استفاده بوده و نباید از آنها برای رابطه جنسی استفاده کرد. علاوه بر این، استعمال این نوع از ژل لوبریکانت بر روی کاندوم‌های لاتکسی (مخصوصا انواع نازک‌تر آن)، باعث پارگی شده و خطر انتقال بیماری یا حاملگی ناخواسته را به دنبال خواهد داشت. اگر از این روان کننده‌ها برای رابطه جنسی استفاده کنید، احتمال عفونت واژن و مشکلات التهابی نیز وجود دارد.

لوبریکانت پایه سیلیکون

ژل‌های لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون، بیشترین تاثیر روان کنندگی را دارند. این مواد کاملا بدون بو، مزه و رنگ بوده و اثر روان کنندگی آنها به مراتب طولانی‌تر از دو نوع دیگر پایه آب و روغن است. این نوع از لوبریکانت‌ها برخلاف انواع پایه آب و روغن، نیاز شما به استفاده مجدد از ژل در طول رابطه جنسی را حذف نموده و اگر قبل از دخول از آن استفاده کنید، تا پایان رابطه خود اثر روان کنندگی را شاهد خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید